SELAMAT DATANG

Isnin, 15 Ogos 2011

kalau dah bukan rezeki

Tarikh : 14/8/11
Jentera: Iswara
Pikat   : Bb Endau
lokasi  : TUDM Sg Besi

    Semalan pagi niat di hati niat nak gi mengajar je bb kat kubur cina taman seputih .sampai je kat persimpangan kubur cina tmn seputih,teringat la pulak bh kat dalam tudm sg besi yg byk terus aku tukar fikiran.nasib baik aku pernah kerja kat sana jdi senang la sikit aku nak masuk kat dalam kem.


laman 1

      Ada 2 ekor bh tgh begasak,dua2 suara kasar tapi bh kopi o je.psang je la lg pun aku bwk bb ari ni(kataku dalam hati)5 minit bb tak berbunyi 15 minit pun sama jgk tak bunyi 30 minit poooon tak berbunyi jgk tak mcm kebiasaan aku bertambah pelik dan hairan. rupa rupanya laman yang pacak si bb tadi dah penuh dengan sang semut.angkat bb tukar laman

laman 2


        pacak je bb aku pun terus duduk dalam kereta.si bb terus jalankan tugas .dalam 5 minit ada 2 ekor bh melambung sampai kat bb.1 ekor  terbang entah kemana sekor lagi turun tp 10 meter dr bb dekat 10 minit tggu bru sampai dekat bb aksi angguk mengangguk pun bermulalah.hai lamanya lah ko dok aksi mencangkul ni rasa2 dah hapir 20 minit tak begerak bh duduk kat situ je.bb bgi angguk 3 trip non stop bru bh gerak msuk laman bru bh nak kejekan bb, bh dah tarik kaki.kompom dah sangkut dalam hatiku.masa aku nak ambil bh ni tiba2 bh tu terbang knp plak racik ni? ke bh tdi kena jari je ker? lepas siasatan menyeluruh di buat sah lah racik aku dah putus melepas.
      
          Pasang racik yang dah lucut tadi aku pun masuk kedalam kereta semula.bb duk lambung guk dan menekan,sampai sekor bh kat bb kali terus di depan laman, bh lansung  tak angguk terus belari msuk ke dalam laman nak tibai bb.apalagi tersembam lah jawabnya bh tu,kali ni kompom hook up atas lutut bh.lepas masuk bh dalam jut perbetul racik yang kusut dan pacak semula bb kat sebelah laman td. kali ni bb on macam dah jd pikat bunuh 30 ke 40 ekor harap2 bb aku ni jdi pikat yang baik 1 hari nti.10minit bb dok melalak sampai lak 2 bh kat laman sekor dah kena racik sekor lg tak kena ,yanag tak kena tu duk separing dgn bb,dalam 5 minit tak kena racik aku pun halau al maklum la bb kalau dah jadi pikat tak lah risau sangat.masa nak ambik bh sangkut racik td adegan yang sama terjadi kali ini bh terbang selaju laju nya macam manusia nampak hantu.aku pun duk memikir knp plak kali ni?tak kan putus lg kot?tp kali ni racik lain plak.setelah disiasat aku mendapati racik aku ok mungkin racik aku hanya tersangkut pada jari bh je.
kesimpulanya 1 tapau 2terlepas



tangkapan bb setakat ni 3 ekor terlepas 3 ekor.sekian