SELAMAT DATANG

Selasa, 8 November 2011

Lain yang di idamkan lain yang dapat

    Memandangkan hari raya Qurban kawan tak boleh pulang kerana bertugas,semalam  (isnin 7/11/2011 ) seawal  jam 0700H kawan telah keluar rumah bersama bb ke lokasi  bh reward di TUDM KL bh  suara selang gagap. sampai di lokasi jam 0730h sunyi tak dengar suara bh pon yang ada suara burung gagak.mungkin kerana pagi semalam cuaca mendung,kawan tggu sekejap sambil pekena rokok sebatang.matahari beransur2 keluar bh pon mula la melalak tapi..........bh idaman tak muncul jgk.tak pa lah pasang je la mana tau dia nak sampai.berdepan dengan tempat kawan pacak bb ada bh suara sedang berdeguk suara sedang guk lanjut mcm pesom.bb nampak bh terus bagi tembak 1 kali terus menekan bh suara sedang tadi melambung sampai ke bb.
     5 minit teradap dgn bb,bh tak mahu turun jgk,duduk atas anggar pokok kelapa je.mungkin bh tu nak kawan dengar  suara dia dulu. selang dia bekeping2 sampai terbabas2 ada angguk anggar lagi ni permainan pun cantik. kalau dapat memang aku terus tambat bh ni.tgh aksi memaki hamun bb dgn bh berlangsung ada sekor bh sampai kat anggar bh suara sedang,bh selang gagap dah sampai.dua2 bh dah turun tanah belaga sesama sendiri.bh suara sedang naik semula atas anggar pokok kelapa,sambung blik beradap dgn bb,bb bagi keluar angguk anggar dua round bh dah mula resah,last last bh terjun kat bb .akhirnya apa lagi tersungkur la jawabnya tapi duk belaga lagi walaupun kaki dah sangkut dua mata racit.
       sedang kawan perbetul racit yang kusut tadi bb dah bunyi kat dalam cetok bh selang gagap tdi melambung sampai atas anggar........ kantooiii tak pa minggu depan kawan repeat.tpi bh suara sedang yang kawan dapat tu pun dah ok sepanjang 7 tahun kawan mikat burung .kawan tak pernah jumpa burung suara selang macam tu berapi2 keluar sampai bb tak terkejar hehehehehe........... 
     

1 ulasan: